SPELLING BEE- at José Max León

La ortografía es vital en el segundo idioma, este es un concurso en el que se les pide a los estudiantes deletrear una amplia selección de palabras en inglés con algún grado de dificultad, mientras se avanza en el proceso. Cada reto va de acuerdo a su edad y nivel.

Aquí en este ejercicio, no sólo aprenden la definición, la pronunciación y el uso de las palabras, sino que también participan en una competencia saludable, divertida, que impone retos, convirtiéndose en una experiencia educativa bien redondeada y dirigida al fortalecimiento del inglés en este caso, con estrategias que modelan de manera dinámica el aprendizaje.

Felicitaciones a todo el grupo de estudiantes. Y como esta estrategia hace parte del fortalecimiento del ambiente bilingüe terminamos esta crónica en inglés como debe ser.

SPELLING BEE- at José Max León

A Spelling Bee is a contest in which students are asked to spell a broad selection of words in English according to their age and level. Spelling words well is an exercise in which students not only learn the definition, pronunciation and uses of words, but also, engage into a healthy competition, becoming a well-rounded educational experience.

This past Friday, April 28th, eleven of our most distinguished students represented our school in the JML Spelling Bee competition. We had six different categories and our students had to face representatives from ten other schools. Most of our students did very well placing 3rd and 4th in a group of 15-20 students. Isabella Zarate Lozada was our finalist who placed 2nd in the Category B group of more than 40 students.

Congratulations to our students who prepared, worked hard, and had an amazing experience is this Spelling Bee!

Juan David Chaparro

Isabella Pérez Herazo